MENÜ
2025. október 18.
Lukács

Újra internetes csalókra figyelmeztetnek

24.hu

Fiktív vámokmánnyal tévesztettek meg egy ügyfelet, akit mintegy 20 millió forinttal károsítottak meg az online térben.

Internetes csalásra figyelmeztet a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV): fiktív vámokmánnyal tévesztettek meg egy ügyfelet, akit mintegy 20 millió forinttal károsítottak meg az online térben, áruja soha nem érkezett meg Magyarországra.

A Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) egyik igazgatóságán egy nő jelent meg, hogy átvegye az interneten, külföldről rendelt áruját. A bemutatott „vámkezelési bizonyítvány” azonban első pillantásra is gyanúsnak bizonyult – a pénzügyőrök számára a dokumentum formátuma ismeretlen volt, és tartalmából is kitűnt, hogy csalók kreálták.

A csalók kamuoldalakkal vezették végig a vevőt a rendelés és fizetés folyamatán: rendszeres e-mailekkel, szállítási információkkal, csomagkövetéssel tették hitelessé az ügyletet. A „vámokmány” azonban teljes egészében fiktív volt: egy nem létező vámszerv nevében, feltűnően rossz magyarsággal, pontatlanul állították ki.

A dokumentum sem formailag, sem tartalmilag nem hasonlított a NAV által kibocsátott iratokra.

A NAV szerint az ilyen esetek megelőzhetők. A csalók által küldött e-mailek, sms-ek, sőt a hamis iratok is gyakran árulkodók, magyartalan megfogalmazásukkal, helytelen hivatkozásaikkal. Ha valaki bizonytalan egy vámfizetési értesítés, felszólítás vagy bármilyen NAV-dokumentum hitelességében, minden esetben érdemes először a NAV hivatalos honlapján tájékozódnia – közölték.

Ha kétség merül fel, javasolt felvenni a kapcsolatot az iratot küldő NAV-szervvel vagy ügyintézővel, itt megtalálhatók a NAV-igazgatóságok elérhetőségei.

A NAV leszögezte: ők soha nem kérnek előre utalást magánszemélytől és nem küldenek fizetési felhívást e-mailben vagy üzenetben.